Praktické pestovanie koralov: recenzia knihy

• Zdieľajte To
Joly Kane

Krátke poďakovanie Miguelovi Tolosovi za zaslanie kópie Praktické pestovanie koralov, Druhé vydanie s predsádkou od Marca Levensona. Táto stručná publikácia obsahuje základy pre tých z vás, ktorí by mali záujem založiť si vlastnú prevádzku na chov koralov ako podnikanie.

kniha sa číta rýchlo a ľahko

Ako napovedá názov, táto 140-stranová kniha je praktickým sprievodcom, ktorý sa zaoberá témami ako:

• Vytvorenie podnikateľskej štruktúry/právnickej osoby Rokovanie s veľkoobchodníkmi a dodávateľmi Zriadenie nádrže a vybavenie - vrátane podrobného opisu stavby LED svetla pre domácich majstrov LIvestock Doprava Zákaznícky servis a zásady vrátenia tovaru

Autogram a poznámka od autora - príjemný dotyk

Čo môžete očakávať v praktickom chove koralov

Každá kapitola Praktický chov koralov je rozdelená do ľahko stráviteľnej časti v dĺžke asi jednej strany - takže kniha sa naozaj číta rýchlo. Najpodrobnejšou témou bola pomerne rozsiahla kapitola, v ktorej sú zaznamenané plány na stavbu LED svetiel typu "urob si sám". Autor tvrdí, že seriózny pestovateľ koralov na dnešnom trhu by využil energetickú účinnosť, ktorú poskytujú LED svetlá. Nehádal by som sa s tým - matematika je tam dosťZvuk, o ktorom som písal v predchádzajúcom príspevku. V knihe je podrobne popísané, ako to urobiť sám, spolu s obrázkami.

Z hľadiska chovu koralov a spôsobu chovu je tu aj časť venovaná hlavným druhom koralov, ktoré budúci koralový farmár pravdepodobne predáva, s odporúčaním, ako náročný je chov a predaj daného druhu živočícha. V celej knihe Praktické chovateľstvo koralov nájdete niekoľko solídnych chovateľských rád. Jeden úryvok, ktorý ma zaujal, bol tento:

"Problémy so slanosťou môžu byť obzvlášť škodlivé pre zoantidy, ktoré môžu byť kanárikom v uhoľnej bani pri problémoch so slanosťou. Výstražným znamením vysokej alebo nízkej slanosti je, keď sa rôzne kolónie zoantidov neotvoria niekoľko dní... príliš nízka slanosť najviac ovplyvní Xeniidy..."

Tipy, ako je tento, nájdete v Praktický chov koralov , sú užitočné pre akvaristov všetkých tvarov a veľkostí, vrátane budúcich chovateľov koralov. Obzvlášť som ocenil prirovnanie o kanárikovi v uhoľnej bani, ktoré mi dáva skvelý poznatok, ktorý si navždy uchovám. Všetci by sme mali sledovať naše koraly, či nedochádza k zmenám správania ako prvému náznaku problémov v našich nádržiach - ale nikdy som si tam tak čisto nespojil body, ktoré by naznačovali, že slanosťmôže byť vinníkom. Vďaka, Miguel.

Bol som trochu prekvapený obsahom v Praktický chov koralov . Na zadnej strane obálky knihy sa píše, že je to "Kompletný zasvätený sprievodca odvetvím pestovania koralov", a na základe tohto citátu som si stanovil vysoké očakávania, že sa dozviem nejaké zasvätené informácie. V tomto ohľade som zistil, že som chcel viac. Zadná strana obálky sa však tiež chváli: "Je tu niečo pre každého, od hobbyistov až po maloobchodné predajne," a s tým súhlasím (kanárikom v uhoľnej bani bolto niečo pre mňa.

Celkovo stojí 19,99 dolára, Praktický chov koralov zďaleka nie je najdrahšou knihou o útesoch - mnohé knihy v štýle učebníc stoja 60 a viac dolárov -, ale stále sa mi zdá, že je trochu drahá vzhľadom na svoju hodnotu. Väčšinu knihy som dokázal prečítať za jediné tridsaťminútové sedenie. čo z hľadiska zábavy alebo vzdelávania predstavuje 40 dolárov za hodinu. Nie je to najlacnejší spôsob, ako stráviť popoludnie - ale tiež cenaPre budúceho chovateľa koralov by sa táto kniha pravdepodobne okamžite zaplatila, ak by použil čo i len jeden dodatočný tip, trik alebo myšlienku - a preto si myslím, že kniha je vhodná pre tých, ktorí majú ambície založiť si vlastný chov koralov. A dobrou správou je, že autor za každú predanú knihu venuje 2 doláre na program Adopcia útesu.

Knihu nájdete na stránke Amazon.com

Kúpiť Praktický chov koralov na Amazon (Affiliate link - čo znamená, že ak sa rozhodnete kúpiť túto knihu od Amazonu po kliknutí na odkaz - zaplatia mi malé % z ceny knihy ako províziu - bez ďalších nákladov pre vás).

Alebo si ju zakúpte priamo od autora na jeho webovej stránke www.practicalcoralfarming.com.

Napísal Al Ulrich

Dobrý deň, som dobrý textár