Praktische koraalkweek: Boekbespreking

• Deel Dit
Joly Kane

Een bedankje aan Miguel Tolosa voor het sturen van een exemplaar van Praktische koraalkweek, Tweede editie, met een voorwoord van Marc Levenson. Deze snelle lezing behandelt de grondbeginselen voor wie geïnteresseerd is in het opzetten van een eigen koraalkweekbedrijf.

het boek leest snel en gemakkelijk

Zoals de titel al aangeeft, is dit boek van 140 bladzijden een praktische gids, waarin onderwerpen als:

• Vorming van de bedrijfsstructuur/rechtspersoon Omgang met groothandelaren en leveranciers Tankinstallatie en uitrusting - inclusief een gedetailleerde beschrijving van een doe-het-zelf LED-lampje LIvestock Verzending Klantenservice en retourbeleid

Autograaf en briefje van de auteur - een leuk detail

Wat u kunt verwachten in de praktische koraalkweek

Elk hoofdstuk van Praktische koraalkweek is opgesplitst in een gemakkelijk verteerbaar deel van ongeveer een pagina in lengte - dus het boek is echt een snelle lezing. Het meest gedetailleerde onderwerp was het vrij uitgebreide hoofdstuk met plannen voor een DIY LED licht te bouwen. De auteur beweert dat een serieuze koraalkweker in de huidige markt zou profiteren van de energie-efficiëntie die LED-lampen. Ik zou niet tegenspreken met dat-de wiskunde er is vrijHet boek bevat een aantal details over hoe je het zelf kunt doen, samen met foto's.

Vanuit het oogpunt van koraalverzorging en hoe te kweken, is er ook een sectie gewijd aan de belangrijkste koraalsoorten die een aspirant-koraalkweker waarschijnlijk zal verkopen, met een aanbeveling over hoe uitdagend dat type vee is om te kweken en te verkopen. U vindt een paar degelijke klompjes advies over het kweken van koralen in Practical Coral Farming. Een fragment dat mijn aandacht trok was dit:

"Zoutgehalte problemen kunnen vooral schadelijk zijn voor Zoanthiden, die een kanarie in de kolenmijn kunnen zijn voor zoutgehalte problemen. Een verklikker van een hoog of laag zoutgehalte is wanneer verschillende kolonies van Zoanthiden er niet in slagen zich gedurende enkele dagen te openen... een te laag zoutgehalte zal Xeniiden het sterkst beïnvloeden..."

Tips zoals deze, gevonden in Praktische koraalkweek zijn nuttig voor aquariumhobbyisten van alle soorten en maten, inclusief de would-be koraalboer. Ik waardeerde vooral de vergelijking met de kanarie in de kolenmijn, die me een geweldig inzicht geeft dat ik voor altijd zal bewaren. We moeten allemaal onze koralen in de gaten houden voor gedragsveranderingen als een eerste teken van problemen in onze tanks, maar ik had nog nooit de punten zo duidelijk verbonden daar voor een teken dat het zoutgehaltekan de boosdoener zijn. Bedankt, Miguel.

Ik was een beetje verrast door de inhoud van Praktische koraalkweek Op de achterkant van het boek staat: "De complete gids voor ingewijden in de koraalkweekindustrie", en op basis van dat citaat had ik hoge verwachtingen van het leren van een geheimzinnige primeur. In dat opzicht wilde ik meer. Op de achterkant staat echter ook: "Er is iets voor iedereen, van hobbyisten tot detailhandelaren", en daar ben ik het mee eens (de kanarie in de kolenmijn wasdat iets voor mij.

Alles bij elkaar, met een sticker prijs van $19.99, Praktische koraalkweek is verre van het duurste rifboek dat er is - veel van de leerboeken kosten $60 of meer - maar het voelt nog steeds wat duur aan voor de waarde. Ik was in staat om het grootste deel van het boek in één zitting van dertig minuten door te lezen. Dat komt neer op $40 per uur vanuit een entertainment- of educatief perspectief. Niet de goedkoopste manier om een middag door te brengen - maar ook de prijs van eenVoor de koraalboer in spe betaalt dit boek zichzelf waarschijnlijk onmiddellijk terug als hij ook maar één extra tip, truc of gedachte toepast - en daarom denk ik dat het boek geschikt is voor mensen die hun eigen koraalkwekerij willen opzetten. En het goede nieuws is dat de auteur voor elk verkocht boek $2 doneert aan het Adopt a Reef-programma.

U kunt het boek vinden op Amazon.com

Koop Praktische koraalkweek op Amazon (Affiliate link - wat betekent dat als je ervoor kiest dit boek bij Amazon te kopen nadat je op de link hebt geklikt - zij een klein % van de prijs van het boek aan mij betalen als commissie - zonder extra kosten voor jou).

Of koop het rechtstreeks bij de auteur op zijn website www.practicalcoralfarming.com

Geschreven door Al Ulrich

Hallo, ik ben een goede tekstschrijver