Praktické pěstování korálů: recenze knihy

• Sdílet Toto
Joly Kane

Děkuji Migueli Tolosovi za zaslání kopie knihy Praktický chov korálů, Druhé vydání s předmluvou Marca Levensona. Tato rychlá četba obsahuje základy pro ty z vás, kteří by mohli mít zájem o založení vlastního chovu korálů jako podnikání.

kniha se čte rychle a snadno

Jak už název napovídá, tato 140stránková kniha je praktickým průvodcem, který se zabývá například:

• Vytvoření podnikatelské struktury/právnické osoby Jednání s velkoobchodníky a dodavateli Sestavení a vybavení nádrže - včetně podrobného popisu sestavení LED světla pro kutily LIvestock Doprava Zákaznický servis a zásady vrácení zboží

Autogram a poznámka od autora - příjemný doplněk

Co můžete očekávat v praktickém chovu korálů

Každá kapitola Praktický chov korálů je rozdělena do snadno stravitelných částí o délce asi jedné stránky - takže kniha se opravdu čte rychle. Nejpodrobnějším tématem byla poměrně rozsáhlá kapitola popisující plány na stavbu LED světla "udělej si sám". Autor tvrdí, že seriózní pěstitel korálů na dnešním trhu by využil energetickou účinnost, kterou LED světla poskytují. S tím bych nepolemizoval - matematika je tam pěkná.zvuk, jak jsem o tom psal v předchozím příspěvku. V knize je podrobně popsáno, jak to udělat sám, spolu s obrázky.

Z hlediska chovu korálů a způsobu chovu je zde také část věnovaná hlavním druhům korálů, které budoucí chovatelé korálů pravděpodobně prodávají, s doporučením, jak náročný je chov a prodej daného druhu. V celé knize Praktické chovatelství korálů najdete několik solidních rad pro chov. Jeden úryvek, který mě zaujal, byl tento:

"Problémy se slaností mohou být obzvláště škodlivé pro zoantidy, které mohou být kanárkem v dole, pokud jde o problémy se slaností. Známkou vysoké nebo nízké slanosti je, když se různé kolonie zoantidů několik dní neotevřou... příliš nízká slanost nejsilněji ovlivní xeniidy..."

Tipy, jako je tento, naleznete v Praktický chov korálů , jsou užitečné pro akvaristy všech tvarů a velikostí, včetně budoucích chovatelů korálů. Obzvláště jsem ocenil přirovnání kanárka v uhelném dole, které mi dává skvělý poznatek, který si navždy uchovám. Všichni bychom měli sledovat naše korály kvůli změnám chování jako prvnímu příznaku potíží v našich nádržích - ale nikdy jsem tam tak čistě nespojil body pro znamení, že slanostmůže být viníkem. Díky, Migueli.

Trochu mě překvapil obsah Praktický chov korálů . Na zadní straně obálky knihy se píše, že je to "Kompletní zasvěcený průvodce odvětvím chovu korálů", a na základě tohoto citátu jsem si stanovil vysoká očekávání, že se dozvím nějaké zasvěcené informace. V tomto ohledu jsem se přistihl, že chci víc. Nicméně zadní strana obálky se také chlubí: "Je tu něco pro každého, od hobbyistů až po maloobchodní prodejny," a s tím souhlasím (kanárkem v uhelném dole bylto něco pro mě.

Celkově stojí 19,99 dolaru, Praktický chov korálů není zdaleka nejdražší knihou o útesech - mnoho knih ve stylu učebnic stojí 60 dolarů a více - nicméně stále se zdá, že je poněkud drahá vzhledem k její hodnotě. Většinu knihy jsem byl schopen přečíst během jediného třicetiminutového sezení. Což z hlediska zábavy nebo vzdělávání odpovídá 40 dolarům za hodinu. Není to nejlevnější způsob, jak strávit odpoledne - ale také cena knihy.Pro budoucího pěstitele korálů by se tato kniha pravděpodobně okamžitě zaplatila, pokud by použil byť jen jeden další tip, trik nebo myšlenku - a proto si myslím, že je kniha vhodná pro ty, kteří mají ambice založit vlastní korálový chov. A dobrá zpráva je, že autor věnuje 2 dolary za každou prodanou knihu na program Adopce útesu.

Knihu najdete na Amazon.com

Koupit Praktický chov korálů na Amazonu (Affiliate odkaz - což znamená, že pokud se rozhodnete zakoupit tuto knihu od Amazonu po kliknutí na odkaz - zaplatí mi malé % z ceny knihy jako provizi - bez dalších nákladů pro vás).

Nebo si ji můžete zakoupit přímo od autora na jeho webových stránkách www.practicalcoralfarming.com.

Napsal Al Ulrich

Dobrý den, jsem dobrý textař